Sumienna analiza klienta, rozpoznanie jego plusów i minusów, przygotowanie mocnych argumentów, wybór właściwego miejsca oraz pewność siebie i przekonanie o atrakcyjności swojej oferty to składniki dobrego przygotowania do spotkania biznesowego. Ich realizacja to jeden z kroków jakie należy wykonać chcąc nawiązać współpracę lub stworzyć relacje, która w przyszłości może przynieść pożądane owoce. Profesjonalizm w każdym calu – tego należy się trzymać. Jak do niego doprowadzić?
Myśl, którą należy się kierować czyniąc przygotowania do spotkania brzmi – pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Od niego w dużej mierze zależeć będzie dalsza współpraca. Bez pozytywnie nastawionego rozmówcy niemożliwe będzie osiągnięcie założonego celu. Jeśli uda nam się zabłysnąć, wykazać wiedzą, która zrobi wrażenie na kliencie, pokażemy, że jesteśmy przygotowani merytorycznie do spotkania, zwiększymy swoje szanse na zbudowanie relacji.
Właśnie budowanie więzi i relacji z klientem to cel początkowych spotkań biznesowych. Należy je traktować jako wstęp do współpracy, który zbuduje pod nią solidne fundamenty. Porozumienie, kroczenie podobną ścieżką myślową, płynna wymiana spostrzeżeń to znaki, że spotkanie idzie w dobrym kierunku. Jeśli zauważymy zaangażowanie rozmówcy, możemy być niemal pewni, że udaje nam się tworzyć relację, a tym samym zmierzamy w odpowiednią stronę, spotkanie ma sens.
Należy pamiętać, że prawie pewnym sposobem na sukces w biznesie jest profesjonalne przygotowanie do spotkania oraz pokierowanie nim w odpowiedni sposób, by klient dostrzegł korzyści wynikające ze współpracy.
Kontynuując wątek o przygotowaniu do spotkania – należy pamiętać, by każdy jego etap był dokładnie przemyślany. Jeśli rozmawiasz o konkretnym produkcie, np. jesteś fotografem który proponuje współpracę klientowi, miej ze sobą portfolio. Gdy przygotowałeś prezentację multimedialną graficznie prezentującą swoją ofertę zadbaj o odpowiedni sprzęt umożliwiający rozmówcy jej obejrzenie. Dzielenie się jednym komputerem, zerkanie przez ramię czy zabieranie laptopa nie będzie dobrze wyglądać. Dlatego też należy zaproponować spotkanie w miejscu idealnie dobranym do planu spotkania.
Doskonałym wyborem będą tu pomieszczenia dysponujące bogatym zapleczem sprzętowym. Flipchart, projektor do folii, ekran, TV, video czy rzutnik multimedialny to przedmioty, które nie tylko ułatwią realizację planów, ale również uatrakcyjnią spotkanie. Jeśli planujesz przeprowadzić rozmowę biznesową w Grodzie Kraka, dobrym pomysłem jest nasza sala szkoleniowa w Krakowie– BEST WESTERN Efekt Express Kraków Hotel dysponuje zaawansowaną bazę szkoleniową, na którą składają się sale o różnych metrażach, dowolnie konfigurowalne i bogato wyposażone. Poza odpowiednimi sprzętami swoim Klientom możemy zaproponować również odpowiednią obsługę oraz catering.
Dobre pierwsze wrażenie, odpowiedni ubiór, dbałość o detale, sprawny small talk, zaangażowanie w rozmowę, merytoryczne przygotowanie oraz odpowiednie miejsce spotkania to czynniki, które składają się na profesjonalną rozmowę biznesową. Nie ma jednak pewnego, w stu procentach sprawdzonego przepisu, którego użycie przesądzi o sukcesie. Należy wyczuć rozmówcę, dowiedzieć się o nim jak najwięcej, jeszcze przed rozpoczęciem spotkania zrobić stosowny research, pozytywnie zaskakiwać, zaś wokół siebie roztoczyć aurę profesjonalizmu, by przyszły partner wiedział, że rozmawia z ekspertem w swojej dziedzinie.
« powrót